provádíme na letounu Dusty 200. Jedná se o dvoumístný celokovový ultralehký letoun moderní konstrukce s cestovní rychlostí okolo 160 km/h.
V zimním období pořádáme teoretické školení, kde se žáci naučí letecké předpisy, základy aerodynamiky, meteorologie, letecké navigace, …. Piloti zde mají možnost osvěžit si teoretické znalosti a dozvědět se informace o změnách a novinkách.
Od jara do podzimu pak probíhá na letišti v Olomouci praktický výcvik.
OSNOVA PILOTNÍHO VÝCVIKU
1) Teoretická příprava
Vyučované předměty | před zahájením praktického výcviku | výuky celkem |
---|---|---|
Aerodynamika a mechanika letu | 6 hodin | 8 hodin |
Stavba a konstrukce ULLa | 2 hodiny | 8 hodin |
Letecké předpisy, Postupy UL | 6 hodin | 8 hodin |
Letecká navigace | 2 hodiny | 6 hodin |
Letecká meteorologie | 2 hodiny | 6 hodin |
Motory, vrtule, přístroje | 2 hodiny | 6 hodin |
Spojovací předpis | 1 hodina | 3 hodiny |
Celkem | 21 hodin | 45 hodin |
2) Praktický výcvik
Počty letů a letová doba v osnovách jsou minimální. O skutečném počtu letů rozhoduje instruktor na základě zvládnutí požadovaných návyků a dovedností žákem.
Úloha č. | Obsah cvičení (dvojí / sólo) | letů | hodin |
---|---|---|---|
1 | Seznamovací let | 1 | 0 h 20′ |
2 | Přímý let, funkce řídících prvků | 3 | 1 h 00′ |
3 | Zatáčky o náklonu do 15° | 3 | 1 h 00′ |
4 | Zatáčky o náklonu do 45° | 3 | 1 h 00′ |
5 | Nácvik vzletu,letu po okruhu a přistání | 30 | 2 h 50′ |
6 | Skluz, zábrana pádu, rychlost letu | 3 | 1 h 00′ |
7 | Opravy chybného rozpočtu a přistání | 10 | 1 h 00′ |
8 | Nácvik bezpečnostního přistání | 1 | 1 h 00′ |
9 | Nácvik nouzového přistání | 15 | 1 h 30′ |
10 | Přistání s bočním větrem | 3 | 0 h 15′ |
11 | Let se zakrytými přístroji | 2 | 0 h 10′ |
12 | Přezkoušení před prvním samostatným letem | 1 | 0 h 15′ |
13 | Samostatný let po okruhu | 3 | 0 h 15′ |
14 | Kontrolní let | 1 | 0 h 10′ |
15 | Samostatný let po okruhu | 15 | 1 h 40′ |
16 | Zatáčky o náklonu 15° až 45° | 3 | 1 h 00′ |
17 | Zábrana pádu, skluz | 2 | 0 h 30′ |
18 | Nácvik rozpočtu | 10 | 1 h 00′ |
19 | Navigační let 200 km s mezipřistáním | 1 | 1 h 00′ |
20 | Navigační let 100 km s mezipřistáním | 1 | 1 h 00′ |
21 | Navigační let 100 km samostatně s mezipřistáním | 1 | 1 h 00′ |
Celkem dvojí | 78 | 14 h 35′ | |
Celkem sólo | 34 | 5 h 25′ | |
Výcvik pilota ULLa celkem | 112 | 20 h 00′ |
3) Zkouška pilota ULLa
Po ukončení teoretického i praktického výcviku lze provést Zkoušku pilota ULLa, která se skládá ze dvou částí:
- a) Teoretická část se provádí formou testu.
- b) Praktická část se skládá minimálně ze tří letů v minimální délce 35′.
4) Zkouška radiooperátora – omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby
Tato zkouška není součástí pilotního výcviku, ale v případě, že pilot používá radiostanici, musí být držitelem platného omezeného, nebo všeobecného průkazu radiotelefonisty letecké pohyblivé služby. V Olomouci je požadováno, aby letadla zde létající byla vybavena radiostanicí a proto musí být pilotní žák držitelem tohoto průkazu před zahájením sólových letů.
Studium i zkoušky jsou individuální a zkouška se skládá u ČTU v Ostravě.